Voor wie?

Deze training is iets voor u als:

  • u behoefte hebt aan meer inzicht in uw eigen functioneren.
  • u wilt onderzoeken hoe u meer rust in uw leven krijgt.
  • u beter wilt leren omgaan met moeilijke gedachten en gevoelens.
  • u bereid bent om per dag 45 tot 60 minuten te reserveren voor het doen van de oefeningen.

Ook kan u aan deze training denken als u de onderstaande klachten hebt:

  • Stress– en stressgerelateerde klachten
  • Burnout / overspanning
  • (Herhaalde) Somberheid
  • Angstverschijnselen
  • Chronische pijn
  • Piekeren
  • Onzekerheid
  • Vermoeidheid, slaapklachten
  • Ademhalingsproblemen
Verder is mindfulness effectief gebleken bij het leren omgaan met chronische lichamelijke klachten.

De training kan over het algemeen een goede aanvulling zijn op individuele therapeutische gesprekken. Als u momenteel elders individuele therapie volgt overleg dan met uw therapeut over uw voornemen om een mindfulness training te volgen.

Ook veel mensen zonder specifieke klachten of problemen hebben mindfulness training ervaren als een belangrijke verrijking van hun leven.

De training is niet geschikt voor u als:
  • u op dit moment kampt met ernstige psychiatrische klachten die intensievere behandeling nodig maken.
  • u verslaafd bent aan alcohol of drugs.
  • een individuele benadering uw voorkeur heeft of beter passend is bij uw hulpvraag.
  • u geen tijd kunt vrij maken voor het thuis doen van oefeningen

Twijfelt u of mindfulness iets voor u is? U kunt vertrouwelijk per mail of per telefoon uw situatie, vragen en eventuele problemen aan mij voorleggen. Ik denk dan vrijblijvend met u mee of een mindfulness training bij u zou passen.
Meer over mindfulnesstraining:
Wat is mindfulness?
Inhoud training
Voor wie is mindfulness geschikt?
Video’s over mindfulness
Lezen over mindfulness
MP3 download links
Ervaringen van deelnemers